Projekt „Ja też chcę się dobrze uczyć i rozwijać!” dofinansowany przez Fundację Banku Zachodniego WBK w ramach programu Bank Dziecięcych Uśmiechów - realizacja 2012 r.
Program Bank Dziecięcych Uśmiechów (BDU) jest programem grantowym stworzonym z myślą o instytucjach i organizacjach społecznych pracujących na co dzień z dziećmi z rodzin dysfunkcyjnych lub ubogich. Fundacja Banku Zachodniego WBK zainicjowała program w 2004 roku a celem programu jest inwestowanie w edukację i rozwój talentów poszczególnych dzieci, których rodziny znalazły się w trudnej sytuacji materialnej, aby dzięki temu dzieci miały lepszy start w dorosłe życie.
Celem głównym projektu „Ja też chcę się dobrze uczyć i rozwijać!” jest poprawa funkcjonowania psychicznego i społecznego oraz rozwój umiejętności edukacyjnych 10 dzieci z różnymi problemami i zaburzeniami psychicznymi oraz edukacyjnymi z rodzin zagrożonych różnego typu niekorzystnymi zjawiskami społecznymi i patologiami. Celem projektu jest również zapobieganie i niwelowanie skutków powstałych w wyniku izolacji społecznej i marginalizacji dzieci i ich rodzin.
Zaburzenia w rozwoju emocjonalnym dzieci, nadpobudliwość, zachowania agresywne, problemy w kontaktach z rówieśnikami oraz problemy w rozwoju poznawczym i niewykształcone lub zniekształcone umiejętności szkolne typu czytanie i pisanie wskazują na konieczność podjęcia terapii psychologicznej i/lub pedagogicznej dlatego w ramach projektu dzieci są objęte pomocą psychologiczno – pedagogiczną.
Celem terapii pedagogicznej jest stymulacja ogólnego rozwoju dziecka, rozwijanie funkcji motorycznych, spostrzegawczości, koncentracji uwagi, percepcji wzrokowej, funkcji słuchowo-językowych, sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności czytania i poprawności pisania oraz usprawniania kompetencji matematycznych.
Celem pomocy psychologicznej jest wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci oraz kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Na spotkaniach indywidualnych wspierania w nauce dzieci dowiadują się jak wykorzystywać nowoczesne metody nauki do przyswajania wiedzy z zakresu: języków obcych, przedmiotów ścisłych, zajęć humanistycznych, tj. łatwe przyswajanie zasad ortograficznych, tworzenie map myśli do tekstu i łańcucha zdarzeń.
Realizując projekt terapeuci pracowali wolontariacko a dofinansowanie przeznaczone było na zakup potrzebnych materiałów i pomocy dydaktycznych, niezbędnych do profesjonalnego przeprowadzenia zajęć.